noblescent

a personal blog

Keep prayin'

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم



Terserlah
keadaan masih lagi sukar
dan meyukarkan
aku yang melihat
hanya boleh melakar
senyuman yang hambar
Engkau
persis bunga ros yang dihalang utuk mekar
terkapai2-kapai mencari sinar
dibalik onak duri dalam belukar.
Sabar...

Kelabu
hilang manis senyumanmmu
dikala ujian sedang berlenggu
yakinlah ini semua hanya untuk sementara waktu
walaupun masa kian menelan tangismu
yang sudah tidak berlagu
Sabar sayangku
tak mungkin aku pun mampu
diuji dengan ujian yang hebat sebegitu
menunggu
dalam buntu
menuggu
dalam keliru
sebab aku
ujianku
dan kamu
ujianmu
Mukmin tidak akan dibiarkan mengaku
tanpa imannya dicabar terlebih dahulu

Hebat
Kekal hebat
dengan lakonan yang mantap
Cekap
make  up
dress up
play up
watak dan aksi yang berat
seolah olah skrip pun lengkap
engkau dan aku tangkap
pentas ini lebih dari sandiwara yang dibuat-buat

Sabar...
Kemungkinan di dunia ini luas dan besar
Tetapi tak sebesar kepastian pahala dan nikmatNya yang wajar
terpampar
ditukar
dengan dosa yang mungkar
Bersabar
Wahai mukmin yang penyabar
Aku pasti ujian ni akan terbayar
dengan harga yang tak terbayar oleh American dollar
harga sebuah obor iman atas iman yang kekal membakar
dengan api yang berkobar-kobar
untuk pertemuan akhir yang manis sebagai penawar.

Inshallah
:)


...inspired by


Comments

back to top