noblescent

a personal blog

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
 السلام عليكم

lari lari dan terus berlari dalam hujan...
malu dengan kekurangan diri...dengan masa lampau.
berjalan berjalan dan berjalan dalam hujan
berfikir
siapa aku tanpa pengalaman silamku
aku, aku, kerana pengalaman silamku
berhenti
aku mahu berlari
berhenti
aku terlalu malu
berhenti
kau tak boleh berlaku lemah
berhenti
kau tak boleh berputus asa

bertaubatlah
berhentilah
berlari berhenti berfikir
kemana arus ini memanduku
berlari kau kemana
sungguh, jelas bezanya jalan bercahaya dan jalan kegelapan itu


Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kepada Allah dan tetaplah beriman kepada RasulNya (Muhammad), supaya Allah memberi kepada kamu dua bahagian dari rahmatNya, dan menjadikan bagi kamu cahaya untukmu yang dengan cahaya itu kamu dapat berjalan, serta Dia mengampuni kamu; dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
57:28


pahit jangan terus dibuang

Comments

back to top