noblescent

a personal blog

asda

Cara Mengatasi Perasaan Amarah


tu topik yg dierperbincang dlm usrah minggu nih...uhuh. it's helded once in every 2 weeks.


pagi tadik, mama kejotkan kitorang awal. mama kate, arini kitorang akan pindah ke rumah baru. lepas dah kluar dari rumah cleevemount, kitorang transit ke rumah abg2 bujang but not for gud. just for a month and lg 2 weeks, insyaAllah kitorang pindah ke rumah uncle Azman yg kini berada di malaysia for gud. so, kitorng book rumah dier. rumah dier, alhamdulillah, convenient. garden besa, garaj besa, ade 3 bilik yg mmg reasonable saiz nyer. mmg cukup untuk family kitorang. sewanya tatau bape. n lagi satu, 10 mins walk to school. walking distance gak la... tapiiiee...isk isk...pepagi na pegi skola kene daki bukittt! uhuh...and i MEAN BUKIT! huurmm....owh well.


bad news, biler barang sumer mmg dah siap pakcing n bilik aku mmg dah kosong, landlord umah uncle azman tu mintak kitorang kasi 2 weeks kat dier untuk repair all the thing that needs fixing. that house shud be fully furnished la. hurmm...i just can't wait to end the whole packing stuff n moving in n out from one house to another. penaaat laaa~


barang2 aku dari mesia aritu ayah tak kasi unpack kan coz nnt jd dua kerja plak. huuhh...tak rasa nikmatnye biler dok dlm umah nih dgn cat, dinding yg kelam kabutnyer. seem dull je. huh...u can neva imagine. takpe la. syukur ade gak tempat berteduh.:).


so, kol 1 camtu mama n ayah yg baru came back for somewhere told us the bad news. time tu jugak aku unpack duvet aku. then, tarik naik atas masok bilik aku. ngantok yg teramat sgt. uhu. kol 3 mama kejotkan aku. ajak aku gi usrah kat umah makcik rozahai/pakcik azhar. time tu tgh mamai lagik. so, aku kate aku tak gi laa coz aku tgh uzur. but then, apparently, adult's usrah, derang tak buat bacaan yassin/al-quran. remaja pnyer buat aritu ngan ct, kak isya, mira sumer. so, nway, aku ikot jugak la...ye laa...dari keje dok membuta je. n plus, topik menarik!


best, tadik! makcik sarah (mak kk) jd pengerusi. one way to atasi prasaan marah, baca A'udzhubillahhiminashsyaitonnirrajim. then, kalo bleyh, kiter dudok. kalo tak bleyh gak, baring! dekatkan diri kite dgn bumi coz kiter asalnye dari bumi...so, we turn down a bit of our ego.
andddd selebihnyer...ade 6 cara. sorry la. aku tak dpt nak share sepenuhnye.


lepas upacara penutupan, kitorang (aku, makcik2) makan. hehe. memacam menu!


kebetulan, kat rumah makcik rozahai, ade some magz. ade jelita, nur.....kak siti n makcik ros bace buku nur n kebetulan ade ruangan cara memakai tudung tanpa kerongsang. derang punyer la sibuk dok ckp2 pasal tudung. tu takpe...aku tak kesah. cuma, tak pepasal je derang request, our next session of usrah, KENE ade demo of cara memakai tudung tu. okey, fine. buat la apa2 yg korang nak. actually, aku suka idea tu. luas sket pengetahuan wanita2 melayu kat UK ni yg kinda ketinggalan psl benda2 nih. :) . so, sorang2 dok tunding jari suruh member tu, member ni jadik model. lepas sorang, sorang. dan tak pepasal, aku yg dari tadi dok diam cam budak baik, makcik2 tu nominate aku untuk jd model. oh...great.


kol 6.30 ptg tadi, sumer dah beransur pulang. kak siti plak suruh aku pinjam magz tu n study betol2 coz nnt nak tunjuk demo kat derang. 2 minggu lagik.....haaiiii...wat to do~ aku plak terlupa nak bawak magz tu sbb leka sembang ngan makcik2. so, kepada kawan2ku sekalian yg budiman lagi penyayang, kalo ade info psl cara2 lilitan tudung, pls pls plssssss la share dgn aku. tak kesah laki ke pompuan. janji ikhlas. :D i'd much appreciate it!

Comments

back to top