noblescent

a personal blog

until the moment of truth comes, Wallahualam

Bismillahirrahmanirrahim..






Alhmadulillah, aku dah hafal sampai page ke 5, surah Al-Baqarah. cammane la anip. dia struggle sket. lps aku minum air yg ustaz bace2 tu, alhamdulillah makin sng igt..and of coz, aku makan bekalan yg mama bagi tu..kismis n buah kurma. madinah mari.. :D yg wan pegi umrah arituu. byk juge.

em, ape ye..minggu ni, cam biase, aku puase je. syukur alhamdulillah puasa nazaar aku dah selesai..:D ei syok. kat sana aku rajin puasa sbb rasa kejap je n dugaan tak banyak..aritu aisyah n ain join aku puasa. kononnye sbb nk teman aku berpuasa. dorang siap suruh mama belikan laksa utk dorang utk berbuka bila mama on d way nk mai amek aku. tapiiii, tak sampai sekerat hari, dorang dah bukak puasa sbb nk makan donat. haha. adek2ku...haih sabar je la. takpe la. yang penting, kita tetap dapat laksa!

em, ari selasa aritu, time tgh ngaji, mama call...of coz la tak dpt. fon aku off. then, ma call ustazah. tgh kusyuk ngaji, time tuu..:P mama call, tegejut gak. penting sgt ke? turned out to be very important! mama suh aku p jauh2 sket dr tempat ngaji..mula2 aku ke dapur. dgr news tu, menjerit la jugak..pastu lari nek atas masok bilik.

tgh hari tu, aku tak dpt tido..esok tu pon sama. aku bersyukur tak sangga! sume feeling ade.
happy, nervous, dreadful...ape newsnye, hehe hanya tuhan, ayah, mama n aku je tau. aku
desperate nk bagitau org tapiii...nnt la. blm masanya lagi. bloggie, awk pon tunggu ye..nnt aku btau, insyaAllah. kalo aku tak buat2 lupa.


rezeki tuhan bagi dari punca yg tak diduga (dlm ayat Seribu Dinar). kite kene bersyukur byk2. takot2 nnt tuhan tarik blk, btol tak??..aku pon tak bleyh la syok sgt sampai tak igt dunia. wlpn aku n mama tergedik2 la jugak bile dgr news tu. haha. takde ape pon...bknnye hot sgt news tu. saje la. kami pompuan2 mmg slalu excited melebihi dosnye bila dgr berita gempak sket.

farah nampak la aku slalu gelisah...so dia tanya aku. aku ckp la ade big news nih. but tak bleyh btau lagi. tunggu la bila tiba masanya,nnt aku btau. skang, dia plak tak leh tido..hohohoh. oh syoknya. husna pon same. keh2. insyaAllah soon.

result pon nk klua tak lama lagi. 12/3, ni insyaAllah. aku dapat berserah je la kat Allah. u know what? come to think abt it again, aku rasa, sume payah. BM, Maths, EST, Science, Sejarah, Agama dll. SENI pon payah! da la tak sempat bace ape langsung! haihhh...yg aku confident sket2, pegi paper 2. melukis n mewarna tu. haha. aiseyhmen. it's not lookin good now is it?!??!! haiyak..


smlm sblm blk, lps solat asar berjemaah n usrah, aku dok dlm surau dgn husna..sembang2 je. kang kejap2 mernjerit, pastu ketawa, pastu menjerit, bersedih n ketawa blk. ni gara2 sembang psl result la. hehe. until the moment of truth comes, Wallahualam....:D

Comments

back to top