noblescent

a personal blog

KURSUS Ayah n Mama



start 10th may 2009 aritu, ayah n mama ada kursus kat kl, Hotel Grand Seasons. kt jln chow kit.
aku, didropkan kat nilai, umah kak long (sepupuku belah mama).
time kak long p keja, aku dok kat umah dgn batrisyia abyanna(aka asha) 3 yrs old. baby bussaina bazlah, dihantar ke umah mak odah (nanny). best sungguh melayan asha. lawak orgnye. plus, abeh muka aku dikerjakan..segala sticker yg ada sume dia tempek kat muka aku :D
aku p toilet aritu..sesudah aku klua, asha tnya..
asha: makngah pegi mane tadi?
aku : makngah pegi toilet..buang air..
asha: kape buang air? nnt asha takde air nk mandi...


bdk ni, sesuka hati je decide yg dia nk panggil aku Allisya...pendek sket kot drpd Ateeqa Lasha(ckp asha la). dulu aku makngah, dia panggil mak nyah..oh dear.
anyway, sume bestt...second day kat sana, kak long bw p umah kak teh(adek dia)..syok dpt jumpa khalis n khilfi. comei2 belaka..khilfi certainly has the sexiest eyes..heh. n khalis rupa mcm abangah (adek kaklong n02). makanan besssttt..

lps 4 hari kat umah kaklong, mama n ayah bwk aku ke hotel..

this part best jugak. sampai hotel kul 1 pg buta..sbb ayah n mama abeh kuliah kul 10.30. then, ke nilai, amek aku, then p seremban jap. tido ctu stengah jam, then blk ke hotel di kl..

pagi tu, mama n ayah nk p brkfast then kuliah. aku dok dlm bilik diam2, sambil perut menyanyikan lagu rock. dah lapar la tu..so, order la hotel pnye dinner meal. call je..hehe. menu dah ada. 20 mins lps tu, ada la bunyi loceng kat luar..bukak2 pintu, ada waiter bertandang siap dgn makanan ku..hohoho. aku ckp, letak je la kat mn2. then dia reply, letak kat mana kak? berselerak la..

FIRST of all, baguuuihnya dia berterus terang...mesti igt pakaian tu suma aku pnya. tersangkut kat everywhere! haha. meja pon dah penuh. malunye. SECOND of all, DIA PANGGIL AKU KAK! heee..tak nampak ke aku skit pnye muda. haih. dia acah la tu kot. takpe..dimaafkan.

anyway, order chicken chop, with mushroom soup n cheese cake (cheff recommended) lagi mahal drpd mkn kat secret recipe. SORANG! sume, mahal gila. takmo dah order camtu. haha. takpa. ni kes darurat.:D pdn muka aku kena byr. air, takmo order..tapi dorang bagi gak segelas air kosong. oke la tu..

ni ha ada gamba sket..

petang sket, mama bawak aku ke sogo nek teksi..then, balik sendiri p kul 12, aku blik kul 5 lbih..mama blk awal sbb mkn nk tgh hari dgn ayah kat hotel. dpt free kupon. dorang tanak la bazirkan. aku la tak dpt..tu pasal kena klua sendiri cari mknn. best jugak. shoppg la sket2 :) hehe. tapi, tak best sbb takda org teman :(...jd cam tak bermaya je nk shoppg.

mlm tu plak p mid valley dgn mama. ayah ada kuliah. kesian sgt :(..ayah ckp, these week mmg takda rest. kejap2 kuliah, ceramah..haih.


pagi kul 6, along sampai kat pudu raya, nek bas dari kedah. ayah jemput along, bwk ke hotel. jadi la kami berempat :D..pagi tu, kul 8, mama n ayah dah kena turun utk brkfst. then, start ceramah. tak pepasal mama call sbb dorang tgh ckp psl "Pengurusan Jenazah" topik yg aku gemari sejak awal tahun ni. mama suruh pakai bju kurung n kasut, turun ke bilik kursus dorng tu. ajak along skali, tapi along tak bwk kot, slua slack n kasut. ayy..so, aku p sorang.

best la..dia cerita cammana nk handle kalo ada org meniggal dunia kat overseas suma. byk aku blajar.

Comments

back to top