noblescent

a personal blog

mama dan saya

Assalamualaikum!



pagi tadi dlm toilet, mandi, tiba2 suatu ketukan yg deras kedengaran. "Angahhh...cepat angaaahh..bukak kejaap pintuu". "ade ape?" dlm kepanikan mama ckp "bukak pintuu ni...."

kalut ajah aku dibikinnya. sejurus pintu dibuka, "Chipsmore kat mane?"

ya Allah~ sabar je la ateeqa...

"kat fridge la.."
"oh ye? tgk takde pon..takpe lah. Badam kat mane, badam?"
"mane ade badam...badam tu ape?"
"yang angah guna utk kuih tu laah"
"Oohh..tu peacan nuts. Dah habisss"
"Ok. takpe lah. mama guna kacang Aldi je lah. ni, bukakkan jar nih"
"..."
"Meh la tgk mama buat kek chef wan.."
"mamaaaaaa..."
"hehe...ye2 siap2 dulu"

in the end, aku jd guinea pig utk mama punya experimental cooking. no comment!

tadi, balik2 skolah je, aku blasah makanan cukup2. sepatotnye puasa 6 harini. tapi jd lain cite plak. sejm sblm masuk maghrib T__T dan dugaan harini punye lah mencabar. dlm kls terlentok2 jdnye. perot dah buat bunyi yg tak penah aku dengar sblm nih. dlm lab, semua dok pakat makan n minum. DALAM LAB. cegu pon join. hm..aku terus buat2 tak jeling makanan diorang.

lps menjamu selera, aku masuk bilik, start baca buku sambil snuggle up dlm comforter. aku takde meja study. jd, katil lah tempat study dan beradu. takpon atas lantai..oke ajah. esok quiz Speech. mama pulak dgn minyak kakinya, datang serbu ke bilikku. Beliau pon tumpang snuggle up dlm comforter sebelah ku..

"mmm..bestnya katil angah. sedap plak matress ni"
"of coss..angah pnya matress yg mahai skali aritu kan. sbb katil dah murah"
"mane ade lah..tak pon. masa tu sale.."
"..."
"cepat2 baca buku tu..pasni tlg urut kaki mama..."
"yer.."

4 1/2 mins kemudian, "KroooooOoOoHHhh.."

jiwa kacau..! takleh concentrate, aku pon join mama tido :D
ye end.



Comments

Post a Comment

Do you have any comments, concerns or inquiries? Or else, just drop me a note to say hi! :)

back to top