noblescent

a personal blog

Salam Aidilfitri, semua Maaf Zahir dan Batin;)


(tak sempat buat kad raya T_T)

wah..berkahir juge minggu nih. alhamdulillahh...stress sungguh.
i guess everyone is. tambah2 nk raya lagi. kuih raya sempat buat 3 jeniss je! sbb satu jenis pon kene buat byk batch. ramai gila dtg nnt. pecaye lah. students negeri lain lagi..huhu. confirm lah sampai lewat mlm ada tetamu. it's like that over here. ye la. sume dtg dari jauh2 kan. ade jugak yg maybe nk bermalam sini, im not sure.

sok, kene ada kat northwestern by 9 o clock. tak sure smayang raya what time tho. dkt je dgn office MSD kat evanston. slps itu, semua serbu umah director n attaches. aku fenin lagi ni. tido lambat pe sume. preparing for speech. i wasn't nervous or anything. i kinda got it under control. slalunye tak bleh tido dibuatnye. but i guess aku berserah je.

pagi td, kul 6, siap2 pe sume. seb baik barng2 mesia sampai hari jumaat! semalam kontena sampai :D lps delay selama 3 kali. grr. pape pon, alhamdulillah. ade la bju raya skett :D kicap pon ade! andd
, ade 3 lagi jenis kuih raya yg aku n mama beli kat pasar sblm dlm sini. the memory is still so vivid to me. wah. kejapnye masa berlalu.in addition, aku dapat suit n blouse n skirt dari mesia skali. tak pyah gadoh2 nk beli baru just for speech class.

better yet, barang2 along post dari mesia pon sampai dahh..maya! lol. tak habis2 dgn minah ni:P it's working..kene p ke how to crak jugak la :D. now i gotta work my ass off. last week, lecturer bg assignment Solar System n Spaceship, this week, we gotta model a 3D car on maya n draft own initial idea for final project. that means as essay on an A4 paper. kalo english class tak jugak essay2 ni. tapi this is 3D n Multimedia. ayayai. we're playing a role as a director of our project. nnt kene buat storyline pa suma. grr. not thrilled. sume mcm jantan2 pnye projek. hehe. cegu ni ponn. bagi la kami model bunga ka, baju ka apa..3D jugak la tuh. kan sonot.

speech tadi, aku still tak nervous, in fact, aku baru nk print keje2, outline, organise folder n photo copy 10 copies of people's evaluation sheet kat office ayah. hee :D baru jumpma ayah tgh mlm buta td. pastu habaq siap2 nk p awai sbb tempat len tak bleh nk photo copy la. huu. ape daa oakton. kesian ayah takda rest. 7.30 pegi.

speech, ni interesting sket. aku tahu aku lemah public speaking. tak reti lgsg. aku sgt nervous slalunye. so, to make things worse, aku cabar diri aku utk jd org pertama yg berucap. i can't bear it anymore. i just wanted everything to be over and done with. dah sampai bilik lecture, smua kene tulis numbo brapa dia nak berucap. kul 8.50, aku sampai, ada 6 org lbih kurang n 6 nama dah tercatat atas white board. suma letak nama depa 5 dan ke atas. tempat 1, 2, 3 dan 4, kosong. mmg semua tanak pegi first. sape nk, kann?

aku berdiri lama depan white board sambil pegang marker pen. aku pon cakap lah sorang2, "letak nama ja pon Ateeqa Nasha..bukannya ada apapa. Jom tunjuk sapa tera kat sini. Kalau aku letak nama aku first, aku hebat dan aku berani. confident lah sikit..nnt2 kene berucap jugak. Mesia boleh, aku pon boleh". dgn slamber rocknya, aku tulis nama aku beside no. 1. sampaai kesudahnya, tadak sapa letak nama dpa no. 2. ada org drop kot.

masa berucap, baru laa nk ketaq. normal lah tu. ada jugak yg mcm nk nangis, hilang kata2, gagap pa suma. termasuk aku lah tu. but apparently, they laughed on my jokes n enjoyed my speech. thumbs up, Ateeqa! len kali improve lagi. tadi, raanya, nasibb ja. sbb aku mintak mama jampi2 sket pagi tu.

wah. esok raya?! lega kelas dah habis dgn jayanya dan syukur raya hari ahad! ahad tadak kls, isnin pn tadak kls :D:D:D:D:D enjoy..tapi, sedih pula nk meninggalkan rmadhan kareem. ada org tak posa awal dan akhir bulan, weh. padan muka dia, jenuh nk ganti.

sok igtkan nk pkai baju raya merah hati/purple. tapi tuka plak kot! anip pakai cekelat, mama pakai kebaya itam, ayah pon nk pakai itam (kot) n aku, terpaksa la pakai kebaya cekelat itam. matching pnya pasai. kebaya yg ummi bagi. sexy lah ~__~ tapi, pakai p lah selagi muat..

penin laah. nk tido. tp kene tolong mama dulu.

Salam Aidilfitri, semua ;)
rindu kat semua. Percayaalah!


Comments

back to top