noblescent

a personal blog

Jamuan Gotong Royong bersama MSD


(first tetamu arrived and crashed into my crib. hanisah sibuk tgk painting projek aku yg tak siap2..tuesday ni ada midterm presentation n critique. doakan aku~)

Assalamualaikum..

hai. ha. saye nk cepat2 update blog ni disebabkan longgokkan kerja rumah dan assignment yg menggunung dan tak surut2 lagi sejak 2 hari lepas. i've been busy. i always am :(

smlm pulak, ayah fix kan jamuan kecil2an kat rumah. saje ajak geng2 yg tolong dlm event merdeka haritu dann tlg2 masak time jamuan bersama duta dan msd 2 minggu yg lalu. ayah baru balik dari minnesota. student ajak tgk Malaysian Night depa organise kat uni. it's really far. 7 hours travel by car. so, ayah terbang ke sana hari sabtu 7.30 pagi n blik rumah, ahad, tengah hari. jamuan tu start kul 3. keian ayah..penat. nway, the jamun, a few couldn't make it. like rita (director MIDA) and uncle sam (anak tan sri sm salim..he's assigned in a project with National Geographic in making of documentary abt Silat. amazingg). the boys, eg n saddiq tu plak mengajak diri depa sendiri..hehe. bleh tanya 'weyhh kami tak ajak ka?' lol. but yeah, they're like the VIP. mana2 n sapa2 buat event, automatically, eg n saddiq akn ada pnya lah. which is not a prob at all :) they help around a lot too :) dorang ni, baya aku. p kolej tapi dok apartment berdua..parents hantaq mai blajaq sini.

(ayh bg speech sket..)

the whole day aku lepak dgn nadia n faten..mcm2 la depa nih :D kejap p basement tgk org men ping pong. kejap dok kat ruang tamu, kejap dok kat bilik aku..merata jugak la. at night, bila semua dah balik, fahad(kwn azim, pakistani guy i met kat jamuan raya msd 2 weeks ago) mesej mintak tapau makanan utk 6 org. mmg byk leftovers pon. fahad n family just came back from Great America Six Flags (a theme park). first2 mcm, biar betol mamat nihh. jugakk, coz i dun know him all that well. but, leftover pnya pasai, yg amat dan terlalu banyak, mama pon kata takpa la, ajak dia mai sini makan. but he insisted nk tapau jugak. haih. n dia sesat kejap bila nk cari rumah ni. lol. gelaap. sini tadak lampu jalan. dia suh aku tunggu luar. i was like 'noh! im packing'..hee. pdn muka. jahat aku ni. isk.
10 mins pastu dia sampai, ketok pintu dgn segan silunye. klaka. aku bagi segalanya..makanan utk 20 org, kot. mmg rezeki dia..pastu dia msg, say JAZAKALLAH to ur mum and ur crazy! this is too much food.haih disgrateful!:P nah, he's nice.


(baca doa makan....dann serangggg)

menu, like always, mcm2. ckp pon tak guna. ada nasi minyak hujan pink mama buat, kari kurma, sambal belacan, pastu sup with begedil, sambal, PULUT DURIAN (anty ita siap asingkan siap2 utk aku :D i love u anty), kuih cara, karipap, mee goreng, kek2, agar2, fruits n choc dipping :D:D, kaya buns :D:D..mcm2 lah. aku tak makan pon ansi tu lagi. aku gila desserts je. so bad.
(3 babies mengganas nk escape:D. sbelah tu muka seposen aku. tak bape sehat la)



(who's that sexy beast? hehe.daniel! :)..the kids stayed out coz inside takde trampoline:P)

pastu,, abeh daah. lepas kemas2, tidoq. aku tak bape sehat. 2 hari kena food poisoning T__T. ye end. wasssalam. syukur alhamdulillah smeuanya berjalan lancar2 ajah..:)

Comments

Post a Comment

Do you have any comments, concerns or inquiries? Or else, just drop me a note to say hi! :)

back to top