noblescent

a personal blog

2nd Sem 2010, Daurah MISG 2010, Kompang

Alhamdulillah second sem dah bermula 19th Jan haritu. smalam ler. aku bersyukur sgt2..aku ade family, aku kat college, aku bernyawa, aku ka tempat yg selamat..jom kite panjatkan kesyukuran kite kpdNya yg Maha Esa..Alhamdulillah..

Sabtu lepas, 17th Jan, ade program Misg called Daurah. sharing bahan2 agama. It was held at my place. lebih 30 org student datang..from all over, as usual. paling jauh, geng Penn State. 9 hours of driving!

jumaat 10 mlm, 3 org bdk Purdue Uni dtg. they are kak Hanna, Maryam dan Amirah. sume JPA rasenye. anyway, bdk purdue borthers bermalam kat rumah anty sara. satu van n satu kete..kul 12 tgh mlm, bdk2 Vanderbilt plak dtg n kak nazirah same. bape org eh..tah la. then bdk Michigan n seterusnye bdk2 Penn State, kul 3.20 pg, aku sambut dorang kat luar. huhu. best dan sejuk.

mlm tu, sempat buat usrah dgn sisters purdue. like AMAZING! alhamdulillah banyak ilmu dan kesedaran aku dapat..amirah bentangkan psl surah Al-Buruj. pagi2, bangun, siap n solat jemaah subuh. Khalil, bdk penn state yg imamkan. thanks bro..



then, sister ramai2 bce Al-Mathurat...pastu, kihdmat diri. siap2 n breakfast. program spatotnye start kul 10 pg. awal program, kami berta'ruf..seperate la. then, slot 1, speakernye, kawan saye, brother Hakim dari Purdue dan Farhan..juge dari purdue. kagum la..subhanallah. sambil2 tgh ceramah, a few more students dtg lagi :D bdk2 UIUC..saddiq ngan eg pon dtg! dalam 2 hari, aku dapat ramaaiiii sgt kawan baru. semua la kawan baru! and sorang ni special sket, namenye Kak Hanin. bkd UIUC. penganting baru :) bernikah kat somewhere near chicago pade 30 dec dgn husbandnye yg skang menuntut kat Michigan State Uni. sorang ni lain2 negeri..

tgh haritu, ade break jugak. seronok lah! girls sume lepak kat bilikku, boys, ad eyg men ping pong..makanan, cater kat anty jas n uncle azizan :) overall, 15 girls and boys, selebihnye kot. Akim n paan bentangkan psl Surah Al-Ikhlas, Surah Al-Falaq, An-Nasr. panjang lebar lah! petang tu plak, dorang nk bentangkan HADITH...ni yang aku miss nihh T__T

kul 6, aku ade pratice kompang. pegi dgn saddiq n eg. eg tugas die kene pegang bunga manggar dgn anip. harini mmg last practice la sbb next week (sabtu ni) nk perform dah. org2 stage pon dtg utk evaluate kami..n alhamdulillah pass je :D pratice pnye pasal, balik rumah kul 1 am. kul 11 pm, tu purdue brothers dah blik rumah anty sara dah pon..n practice kat umah nasser (anty sara's son) so, bertembung kat situ..n depa cita depa makan kek! rupe2nye, lepas usrah, ayah buat surprise party utk kak hanin. ayh beli kek n sambut ramai2. bestnye. jeles aku takde bersame. kompang pnye psl >_<. eek. takpe. uncle hamidi (kompang conductor) suruh kami perform dpn smua org dlm rumah tu..prep utk face the real audience yg dijangkan dlm 1000 plus2. org2 obama pon turun, weh! :D jakon sat. camla bagus aku ni.

overall, ALHAMDULILLAH! haritu byk sgt maanfaat aku dapat sampaikan aku rasa betapa hinanya diri ni yg terlalu cetek ilmunye. dlm stengah hari of daurah tu, banyak sgt2 benda baru aku dpt..andd, tanpa bimbingan kwn2 aku ni, sampai penghujung hayat aku lemas, terkapai2 mencari bende yg aku pon tak tau kene tau. Subhanallah...kedatangan dorang haritu jugak, buat aku sedar betapa bertuahnye aku dpt ke tahfiz aritu wlpn kejap. ya Allah syukur sgt2 la aku masih lagi practice serba sikit yg aku tuntut dulu. otherwise by now, meeting these people, i'd be sooo lost.

still, aku masih bertatih mencari ilmu dan cintaNya yg hakiki.

Comments

back to top