noblescent

a personal blog

Thank you Allah for Your protection

Assalamualaikum...

oke. harini mama buat kuah kacang, nasi impit dan pengat durian. pelik..tapi cek suka. so takpe. hari2 camnni pon ok je.

harini kompang...hmm. harap2 semuanya berjalan lancar, inshallah :)
aku still tak dpt decide nak pakai baju kurung yg mane..anip nk mactching dgn aku, kale brown. tapii...dia plak tetiba tanak pkai kaler brown. asek2 baju mlayu hitam dia ja. hish.

smalam, lepas ayah hanta anip blk dari smayang jumaat, ayah accident sket. kete teruk jugak. seb baik kene langgar bahagian passenger. sampai air bag pon terkeluar. i cant imagine. aku redha...and syukur alhamdulillah ayah tak ape2 kecuali terkejut. who wouldnt be aite. couldnt bare to lose him butt, im a grown up now. sooner or later, i'll be experiencing losses..and i gota be prepared no matter what.
lahawlawala kuwwata illa billah...

oh ye, my prof, Mr Mark Palmeri, call aku offering me to do Advanced Painting (2). seronok! tak sangka plak dia nk call..dgn bluurnye, aku pon ckp No..igtkan sape laa. ishh. but then, i recognised the voice n we talked for a bit. dia bg inpiration n motivation sket. best.. but yeah, aku tak amek kls painting sbb kelas utk sem ni dah cukup. and next time, for elective, instead of painting, inshallah aku akn amek drawing plak..pastu, mama suruh amek dreamweaver..ade la tu agenda mama. lol. inshallah..nnt.

dlm kelas women n creativity aku yg hari kedua, ade sorang bdk baru register. dia dok blakanggg skali where as aku dok depannn skali. tgk dia, muslim kot..elok je dia pakai tudung..nationality dia mcm african american. hmm. so, bile prof call out names, when it comes down to her, prof tanye name ape n where she came from. kat sini multi races n cutural. biase la kan. rupe2nye, she's from Haiti...........

hoh! that's the first. never met org Haiti before..tak penah dengar pon akn Haiti before this. teruk kan. aku nk berkenalan ngan die. hmmm. jom support Haiti, kawan2! sumbang duit through online pon bleh kan..takpon, the least, kite doa utk mereka. Haitian ni 80% roman catholic and 16% Protestant...only 3% yg other religons..nevertheless, kalo bkn atas dasar perikemanusiaan kite semua..atas dasar ape lagi yg mereka harapkan, kan...syukur lah kite dok kat bumi yg aman, damai (politik tak diambil kira) dan makmur..

Comments

back to top