noblescent

a personal blog

mesin jahit.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
 السلام عليكم

ermmmmmm...................
baru lepas alter jeans ayah.
sejak ade mesin jahit ni, semua dok beli baju, sluar, skirt yang murah, walaupun besar, panjang dan gebosh.
banyak tempahan ni...dari ayah mama n anip :D
yang tak bleh tahannya, adekku sengaja beli seluar2 yg dah koyak BESAR (and obviously murah) kat mane2 kedai goodwill sbb dia tahu kakak dia reti guna mesin jahit (sket2).
first time dapat mesin, testing2 punya pasal, teddy bearku dah tak boleng. dia dah berbaju. baju kelawar, out of a handkerchief :D
teringat pulak balik mesia last year, mase pegi pasar malam, dengan seriusnye mama tnye org kedai jual baju ni.."ade jual baju kelilawar tak?"...terpinga2 kejap tokeh kedai tu.
what have i done for myself? nothing much though. mcm tak berkesempatan lagi. alasan, kn..
dulu tergedik2 nk mesin sbb banyak je idea nk buat itu dan ini...
oh yes.
saye dah berjaya renovate telekung saye...telekung yang talinye invisible. hebat tak...time kasih.
telekung dah elok tapi terasa mcm nk godek sket. next invention? kain batik express.
ape itu?
kain batik yang tak payah nak berikat, elastic, sarung je dan time saving!!
could you ask for more??!
saye buleh buat iklan.
seorang budak ni pakai kain batik/kain pelekat, bile bangun tidur dah terlondeh..malu je.
dan another setting bleh buat macam mane tak best nye bila nampak ikatan kain tu yang terbonjol sane, terbonjol sini. waaah :) then, Kain Batik Express saves the day~
sangat  direkemenkan utk orang2 yg sibuk..dan terlalu takde masa nk pakai kain batik sbb kene simpul2.
i know.. this could be the next best thing.

additionally, Kain Batik Express is inspired from the my entry on 1 August 2006 (FIVE YEARS AGOGO memory!) and it's still fresh in my mind.
mase ni dok ngaji kat uk lagi...after 2 years, balik mesia sat...


jap! ape sebenanye yg aku nak cite nih?...rite2. aku memuler pakai bju tu n kain batik je sbb dah janji ngan mama nak tolong kemas rumah, mop lantai pe sumer. kain batik pon aku tak gheti pakai! skalik aritu kene tegur ngan makcik Ita daa... dier kate, "meh sayang, macik ta betolkan kain tu...cam nak terlondeh je. kemas2 sket. kite nak tangkap gamba nih..." makcik anne plak ckp " biaser la..orang UK. mane nak tau pakai kain batik."..huh! menyampah aku. aku terus naik atas, tuka pakai seluar. salah sket je, mesti kne ungkit psl me, being the so-called "orang UK". it's not at all relavant to that. aku mmg from the head start tak reti pakai kain batik. actually, time aku balik tu mesia laa aku dah mula nak berjinak jinak pakai kain batik, tau! ah! the heck with it. at least aku pakai something. hiee..tak paham, aku! tapi, aku tak amek hati langsong biler dier ckp camtu pon. aku gelak je...sbb mmg buruk betol care aku pakai kain batik tu! terbonjol sane, terbonjol sini..kehkeh. rupe cam orang baru lepas sunat je.

itu ateeqa nasha dulu yang wacky sket :)
i'm just happy that with the sewing machine, it ables me to help.

Alhamdulillah...atas segala2nya ya Rabb!

Comments

back to top