noblescent

a personal blog

Majlis Akad Nikah Paman Ajim Farah

cammane nk cerita ehh..

sepanjang 2 minggu cuti skolah, aku dan family ada kat umah wan, Senawang. kebetulan plak, pakcik Farah, Paman Ajim nk kawen dgn orang Senawang juge..dekat je dgn umah wan n same taman dgn makngah naemahku. jadi, rombongan pengantin laki jd mai jauh dari Sekinchan,Selangor nk stop over kat umah wan. lepas pengantin penat drive, nk retouch up blk mekap n nk siap salin baju pengantinnye. dlm kul 10, they arrived and everything ws prepared, mama order like 100 karipap and other kuihs muihs as well as nasi lemak dah lauk2nya. rombongan yg datang, 7 buah kereta jugak la..

excitednye jumpa farah. rasa cam adek bradek diketemukan semula selepas 10 taon dipisahkan. ye lah..farah sudahpon melanjutkan oengajian kat UNISEL, Asasi TESL. best. so, takpe. terus dia mintak bedak2 sket, lippy sket. sampai lupe nk makan. hee. dah nk bertolak ke rumah pengantin pompuan baru nk mkn :D takpe farah. tapau semoa!

kat rumah pengantin pompuan aka Bik Yuni (paman = pakcik, bibik = makcik...bahsa2 org jowo. kluarga mak farah asalnya jawa ya). ha, ayway mcik fauziah ajak aku dan family ikot ke rumah pengantin pompuan dan saksikan upacara akad nikah kedua mempelai tu. best!

dgn pantasnya, aku menyerika baju yg mana2 aku raba dlm beg dan terus dpt. tak kisah la baju dgn kain berlain jenis pon. so, dlm 5 minit, siap. mcm mana tah aku diberi darjat utk membawa dulang mas kawin dan cek hantaran. wah. terbeliak jugak la mataku tgk angka pada cek tersebut.

lepas letak dulang, kami dijemput makan kat bawah khemah gazebo luar rumah tu..just before the ceremony started. pengantin laki dan sorang pengiringnya (i suspect he was the bestfren of paman ajim) dok mkn..cammane tah, aku bleyh duduk mkn bertentangan dgn pengantin. ridiculous! aku nk pindah! tapi, farah kata takpa...but i was NO ONE! tapi farah kata takpa..mcm tak sedor diri saye ni. again farah kata takpa..

aku ulangi lagi skali, cammaneee tah aku bleyh dpt front row seat just before the tok kadi. nk kata tebal muka ni, 10 inci jugak la. ayy..worse, aku dan farah asek gelakkan Paman Ajim yg terserlah kegabraannye :D dia bertentangan ja dgn kami. aku innocent ye. aku ikut je ape farah buat...:P

yg lawak sgt2 nye, wali pon baca ja apa yg sepatotnye. then, paman ajim dgn smangatnya, capai tangan wali, salam, ucapkan alhamdulillah dan melepaskan keluhan lega yg didengari semua para tetamu. lega laa dah slamat semuanya. hehe. rupa2nya,wali tadi testing 123 ja.cis.haha..biasala, first time!..hehe. so, mereka ulang semula apa yg baru dipraktiskan td. yg ni, ori pnya :D

okeh. takat tu sudah. byk lg keje len ni buat.



Ada dan Bella kat umah wan



itu dia farahh..:)


kanan, tu mama, mcik fauziah dan chiah

best!

ini, sace2..:D



entah bile la kita jumpa lagi farahh...:(

Comments

back to top