noblescent

a personal blog

Bittersweet...

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
 السلام عليكم

Bittersweet...that's what the momentarily life is.
Submission to the will of Allah...that's what being a muslim is all about.
jadi, redha dan berserah diri lah kepadaNya.



27:62
Sahih International
Is He [not best] who responds to the desperate one when he calls upon Him and removes evil and makes you inheritors of the earth? Is there a deity with Allah ? Little do you remember.
Malay
Bukankah Dia (Allah) yang memperkenankan (doa) orang yang dalam kesulitan apabila dia berdoa kepadaNya, dan menghilangkan kesusahan dan menajdikan kamu (manusia) sebagai khalifah (pemimpin) di bumi? Apakah di samping Allah ada tuhang (yang lain)? Sedikit sekali (nikmat Allah itu) yang kamu ingat.

27:63
Sahih International
Is He [not best] who guides you through the darknesses of the land and sea and who sends the winds as good tidings before His mercy? Is there a deity with Allah ? High is Allah above whatever they associate with Him.
Malay
Atau siapakah yang menunjukkan jalan kepada kamu dalam gelap-gelita darat dan laut, dan yang menghantarkan angin sebagai pembawa berita yang mengembirakan sebelum kedatangan rahmatNya? Adakah sebarang tuhan yang lain bersama-sama Allah? Maha Tinggilah keadaan Allah dari apa yang mereka sekutukan denganNya

Comments

back to top