noblescent

a personal blog

Your best is the best thing you can offer.

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم


Ya Allah...Tuhanku yang melindungku, memberiku rezqi, yang menyayangiku, yang memberiku rahmah, yang mengubatiku, yang mematangkanku, dan menyempurnakan ku, aku tadah tanganku, mengemis dan merayu untuk nikmah yang lebih lagi. Sungguh aku tak terkecuali daripada hamba2Mu yang tamak dengan pemberianMu. Manusia; takda sesuatu yang paling dia nak, bila diberi, tentu dia nak lagi. In this case ya Allah, now that you grant me a something yang aku harapkan baik bagiku, ummah, agamaku, penghidupan dan pengakhiranku, Engkau bantulah pula aku tegar dalam memberi yang terbaik dengan niat yang terbaik. Saat aku lupa, remind me. Help me be devoid of arrogance, oppression, selfishness, ignorance and slacking.

"Please don't tell me what you can offer me. But tell me what I can do for ummah."

Melayankan all these fears; not able to perform, to give my best shot, to stay focus, to stay with purified intention, to be accepted, to balance and juggle...they really drain me. This is none but shaitan's tricks to divert me from tawakkal 'ala Allah.

"Jangan risau. Memang kita tak mampu. We, humans, lose control over the only thing we have control of; ourselves...let alone other things that aren't within our control. Kemampuan tu milik Allah. Jadi doa kat Allah untuk kemampuan."



Comments

back to top